Materiały "Zadania z egzaminu dla pilotów" przesłane do Klubowiczów z naszych matematycznych Klubów "My, tropiciele matematyki" i "My, matematycy" stały się inspiracją dla nauczycieli ze szkoły podstawowej w Mielniku do zorganizowania konkursu matematyczno-geograficznego dla uczniów. Bardzo cieszymy się, że nasza działalność inspiruje środowisko!
W kwietniu 2020 znowu nie mogliśmy spotkać się na zajęciach naszych Klubów, więc znowu powstał materiał, który został wysłany do Klubowiczów, ich Rodziców i Nauczycieli. Tym razem ćwiczymy swoją intuicję matematyczną i zmysł obserwacji. Materiał zawiera zestawy zadań, które zostały opracowane przez Pana Istvana Lenarta z ELTE University w Budapeszcie jako sugestie na egzamin dla pilotów. Poniżej pełny tekst materiału. Wstęp jest wspólny dla uczestników obu naszych Klubów, zaś zestawy zadań podane są oddzielnie dla uczniów szkół podstawowych (Klub My, tropiciele matematyki) i średnich (Klub My, matematycy).
Zajęcia Klubów Młodego Odkrywcy "My, matematycy" (dla uczniów szkół średnich) i "My, tropiciele matematyki" (dla uczniów szkół podstawowych) planowane na 17 i 18 marca 2020 realizowaliśmy zdalnie. Tematem były linie geodezyjne, ponieważ zaczęliśmy już pracować nad tym zagadnieniem podczas jednego ze spotkań stacjonarnych w Centrum Kreatywnego Uczenia się Matematyki na Wydziale Matematyki Uniwersytetu w Białymstoku, gdzie odbywają się zajęcia naszych międzyszkolnych Klubów. Poniżej znajduje się pełny materiał, który został wysłany do Klubowiczów, ich Rodziców i Nauczycieli z zachętą do pracy nad odkrywaniem matematyki w domu z udziałem innych członków rodzin.
Camera obscura, waga szalkowa, astrolabium, mikroskop, stacja meteo i telegraf – uczestnicy kursu stworzą te przyrządy własnoręcznie oraz przeprowadzą obserwacje i doświadczenia przy ich użyciu. Kurs będzie realizowany od 27 kwietnia do 7 czerwca. Na kurs zaprasza Wytwórnia – FabLab edukacyjny Centrum Nauki Kopernik.
Celem seminarium jest przedstawienie działań podejmowanych w województwie warmińsko-mazurskim w ramach organizacji Klubów Młodego Odkrywcy oraz projektu Warmińsko-Mazurski Uniwersytet Młodego Odkrywcy 2.0. Być może omawiane działania będą inspiracją do działań podejmowanych przez innych partnerów, czy opiekunów klubów. Zapraszamy
Podczas trwania kursu uczestnik zapozna się z najnowszą teorią dotyczącą DNA, uzyska dostęp do: ciekawych łączy internetowych wraz z komentarzami, materiału filmowego, prezentującego jedną z najpowszechniej stosowanych metod analitycznych w laboratorium biologii molekularnej – elektroforezę DNA w żelu agarozowym. Z wykorzystaniem tych materiałów nauczyciel może przeprowadzić zajęcia na odległość.
KMO to recepta na efektywne nauczanie, rozwój kompetencji przyszłości klubowiczów i Opiekunów, a także kontakt ze wspaniałymi ludźmi. W czasie pandemii (i nie tylko) również inspiracja do wartościowych eksperymentów. 16 kwietnia o godz. 19 razem z Fundacją Szkoła z Klasą i prezenterkami Anetą Kołton-Janigą oraz Mariną Chelidze zapraszamy na webinarium „Doświadczenia i konstrukcje na zajęciach KMO i lekcjach”.
Dziś już wiemy, że szkoły będą zamknięte dłużej niż zakładaliśmy. W tej sytuacji Centrum Nauki Kopernik i my, zespół KMO, staramy się Wam ułatwić dostęp do naszych zasobów. Korzystajcie!
Wyświetl wiadomość na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) lub zaprojektuj swoją bazę księżycową! Program ESERO-Polska prowadzi nadal otwarte dwa wyzwania, które z łatwością można prowadzić w domach: Astro Pi Misji Zero (termin nadsyłania zgłoszeń mija 20 marca 2020 r.) i wyzwanie Moon Camp (termin nadsyłania zgłoszeń przedłużony do 7 maja 2020 r.).
Hasła ostatnich miesięcy (lat) stały się rzeczywistością - uczyliśmy się do przyszłości, której nie znaliśmy. Przyszłość przyszła i tego się nie spodziewaliśmy. Jak funkcjonować, kiedy rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej niż dotychczas? Nie wiemy, ale jesteśmy w tym razem, więc może nie będzie tak źle.